این مقاله نحوه تولید و ارائه محتوا برای فروشندگانرا توضیح می دهد و مخصوص فروشندگان سامانه ما میباشد البته دیگر افراد هم که سایت یا فروشگاهی دارن میتوانن از آن استفاده کنن ما سعی کردیم بهترین روشهایی که میتوان برای توصیف محصولاتتون بکار بگیرید و فروش خوبی داشته باشید را بیان کنیم
محتوا پادشاه است
فرقی هم ندارد برای یک بلاگ محتوا مینویسید یا برای یک محصول. داشتن محتوای تاثیرگذار برای محصولات نیز یکی از عوامل موفقیت در فروش است. پس نباید به راحتی از کنار آن عبور کنید. در این سامانه نیز باید به این مسئله دقت کنید و اگر محتوایی که برای محصول در نظر میگیرید استاندارد نباشد، مسلما از سمت سامانه ذیرفته نمیشود و مجدد باید روی آن کار کنید. به همین دلیل تصمیم گرفتیم در این مقاله به شما نکاتی در رابطه با نحوه تولید محتوای کاربردی و خوب برای محصولات بگوییم.
محتوای تاثیر گذار برای محصولات
در این سامانه ثبت توضیحات و محتوای محصولات برعهده فروشنده است و فروشنده موظف است برای محصول خود توضیحات کامل و استانداردی را درج کند.
برای نحوه تولید و ارائه محتوا برای فروشندگان توضیحات محصول باید در عین حال که موجز و مختصر است، به طور کامل گویای قابلیتها و ویژگیهای محصول نیز باشد. استفاده از تصاویر اینفوگرافی و یا یک ویدئو مختصر و مفید از قابلیت های محصول در توضیحات میتوان به میزان زیادی در جذب کاربر تاثیر گذار باشد.
بد نیست به نکات زیر در تولید محتوای تاثیرگذار برای محصولاتتون توجه کنید:
۱- ساختار ساختمانی منظم در توضیحات
محتوای نامنظم میتواند برای بازدیدکنندگان ناخوانا باشد به همین دلیل توصیه میشود محتوای توضیحات شما منظم باشد به طوری که کاربران از تمامی قابلیتهای محصول آگاه شوند. یعنی به تمام موارد به میزان استاندارد اشاره شود.
۲- مقدمه جذاب
باور اینکه بسیاری از افراد فقط بخش کوچکی از محتوای شما را میخوانند سخت است! با این وجود شما نباید قابلیتهای منحصر بفرد محصول خود را در آخر توضیحات بیان کنید بلکه باید یک مقدمه کوتاه و جذاب از محصول بنویسید تا کاربرانی که حوصله و زمان خواندن تمام توضیحات شما را ندارد بتوانند با محصول شما در همان بخش ابتدایی آشنا شوند.
۳-از تصاویر و اینفوگرافیک در توضیحات استفاده کنید
محتوای بدون تصویر فاقد هر گونه ارزشگذاری است. استفاده از تصاویر در توضیحات محصول برای کاربران بسیار جذاب است به همین دلیل تصاویر و اینفوگرافیها میتوانند بسیار تاثیر گذار باشند. توصیه میکنم تصاویر را خودتان طراحی کنید و کپی نکنید.
روش ساخت تصاویر با کیفیت برای محصولات:
- از تصاویری که دارای کیفیت بالایی هستند استفاده کنید.
- کپی ممنوع
- طراحی و گرافیک مناسب
- یا ترجمه تصویر اصلی محصول
- انتخاب عنوان درست برای تصاویر
۴-از محتوای کپی یا پر اغراق استفاده نکنید
برای اینکه موضوع را از سر خود باز کنید نباید به سراغ محتوای کپی شده از جای دیگر بگردید و عینا آن را وارد کنید. استفاده از محتوای کپی شده و بیان قابلیت هایی که در محصول شما وجود ندارند میتواند رضایت از محصول شما را به شدت کاهش دهد. همچنین کپی توضیحات از محصولات دیگر یکی از عواملی است که موجب شکست در فروش میشود و اینگونه محتوای تاثیرگذار برای محصولات نخواهید داشت.
۵-منحصر به فرد باشید
در دنیای امروز کسانی که منحصر بفرد و دارای خلاقتیت هستند قطعا موفق میشوند.
اگر محتوایِ شما، مثل همه محتواهای موجود باشد، موفقیتی در فروش حاصل نخواهد شد. سعی کنید از خلاقیت خود در ارائه و معرفی محصول استفاده کنید.
۶-تیتر نویسی جذاب
تیترنویسی نقش مهمی در کیفیت محتوای شما دارد و توصیه میشود از آن به درستی استفاده کنید .
۲۰ ایده برای تیتر نویسی و محتوا نویسی
- پاسخ به یک سوال
- بررسی بهترین ها
- بررسی بدترین ه
- معرفی مزیت ها
- بیان چگونگی
- مصاحبه
- داستان موفقیت
- داستان شکست
- معرفی فیلم
- معرفی کتاب
- اخبار
- گزارش رویدادها
- راهنما
- چک لیست
- معرفی ابزار
- اینفوگرافیک
- شوخی
- معرفی شخصیت ها
- آموزش
- طرح مسابقه بین کاربران
۷-دسته و برچسب محصول خود را درست انتخاب کنید
دسته و برچسب مناسب و مرتبط با محصول را انتخاب کنید،در هر صورت توسط کارشناس تایید محتوای مارکت ام ال ام چک میشود
محتوا امروزه در بازاریابی اینترنتی نقش مهمی ایفا میکند و اکر شما از آن به درستی استفاده کنید شاهد موفقیتهای بزرگی خواهید بود.
اگر میخواهید محصول خود را به فروش برسانید باید قوانینی را رعایت کنید.
در بالا و توضیحات قبلی به این موارد به خوبی اشاره کردیم. مواردی را بصورت کلی برایتان توضیح دادیم اما حالا میخواهیم بهترین روشهای تولید محتوا برای توصیف محصول را با هم بررسی کنیم.
تولید محتوا برای توصیف محصول
چند سالیست که تولید محتوا به عنوان یک هدف اولیه و اصلی در وبسایتها تعیین شده. در واقع اگر محتوایی در کار نباشد باید دور کسب و کار خود را یک خط قرمز بکشید؛ این بدان معناست که محتوا باید جدی گرفته شود. اما تولید یک محتوای حرفهای و بهینه کار چندان آسانی هم نیست و نیاز به کسب مهارت دارد. این موضوع تا جایی پیش میرود که حتی بسیاری از صاحبان کسب و کارها تصمیم به استخدام شخصی برای تولید محتوا میگیرند. اما شما که به عنوان یک فروشنده در مارکت ام ال ام فعالیت میکنید، به نظرم بهتر است خودتان بنویسید. به همین دلیل، این مقاله را به شما اختصاص دادیم تا بتوانید عملیات تولید محتوا برای توصیف محصول را به تنهایی انجام دهید.
۱-مخاطبین هدف خود را شناسایی کنید
برای اینکه بتوانید بنویسید در گام نخست باید مخاطبین خود را مشخص کنید. در مارکت ام ال ام مخاطبین شما مشخص هستند اما کمی ریزتر شوید و با توجه به محصولی که قصد فروش آن را دارید، فکر کنید. مثلا شما محصولی برای آموزش جلسه دارید، مخاطبین شما افرادی هستند که میخواهند یبرگزار کنند. این آموزش چه ویژگیهایی باید برای آنها داشته باشد؟ آیا مخاطب پس از دیدن آن به راحتی قادر به برگزار کردن جلسه است یا نیازمند دریافت آموزش بیشتر است؟ آیا مدل و طرح آموزشی که دارید، مورد قبول کاربران است؟ و…
اینها سوالاتی هستند که در وهله اول باید بدانید و به آنها پاسخ دهید.
۲-خودتان بنویسید
اگر زبان انگلیسی قوی دارید، احتمال اینکه تصمیم به ترجمه اطلاعات نسخه اصلی محصول بگیرید زیاد است. یا این محصول قبلا در جایی توضیح داده شده و بخواهید همان را کپی کنید. هر دو روشهای اشتباهی هستند که با استفاده از آنها هیچ جذابیتی را برای کاربر ایجاد نمیکنید. هر دو گروه از مطالب را بخوانید و اطلاعات مفیدی کسب کنید اما هرگز مشابه آنها ننویسید! برای اینکه فروشنده خوبی باشید و محصولتان فروش خوبی داشته باشد از لحن و بیان خود استفاده کنید. از جذابیتهای سخن کمک بگیرید و به گونهای بنویسید که اعتماد و حس خوشایندی در مشتری خلق کنید.
خودتان را به جای مشتری بگذارید. چه حسی دارید؟ چه خواستهای دارید؟ همه این موارد را پاسخ دهید و سپس شروع به نوشتن کنید. همان چیزی را بنویسید که حس میکنید مخاطب میخواهد.
۳-ساده و روان بنویسید
شاید برایتان تداعی شده باشد که هر چه پیچیدهتر بنویسید و از کلمات سنگین استفاده کنید، نتیجه بهتری میگیرید. خیر! اینگونه نیست. محتوای خود را تا جایی که میتوانید ساده بنویسید. به گونهای که یک فرد مبتدی به راحتی دریابد چه میگویید و هدفتان چیست. در واقع هنر شما باید این باشد که یک مطلب پیچیده را در تولید محتوا برای توصیف محصول یا هر محتوای دیگری ساده کنید. با این کار مشتریان خود را بیشتر خواهید کرد.
۴-ویژگیهای محصول را بصورت چکلیست بنویسید
آن دسته از ویژگیهایی که در محصول پر رنگ است و باید کاربر از وجود آنها باخبر باشد را بنویسید. بخشی از تولید محتوا برای توصیف محصول، همین بخش ویژگیها و امکانات است. این موارد را بصورت چکلیست آماده کنید که خواندن آن راحت باشد.
۵-کلمه کانونی انتخاب کنید
خیلی مهم است محتوای شما از نظر گوگل قابل قبول باشد،یکی از مواردی که موتور جستجوگر گوگل به آن توجه میکند،کلمه کانونی است،کلمه ای که کاربر درحال جستجوی آن استفکلمه ای که نیاز کاربر است، کلمه کانونی مشخص کنید، برای محصولات خود در مارکت ام ال ام نیز این کار خیلی مهم است. کلمه کانونی را انتخاب کنید و با توجه به تعداد کلمات خود آن را در متن تکرار کنید. همیشه اصول را در تولید محتوا برای توصیف محصول و هر محتوای دیگری رعایت کنید.
۶-توضیحات تصویری فراموش نشود
گاهی لازم است علاوه بر توضیحات متنی، از توضیحات تصویری نیز استفاده کنیم. واقعیت این است که تصویر، تاثیرگذاری بسزایی در افراد دارد. توضیحات تصویری یعنی همان اینفوگرافیکهای سادهای که به کمک آن میتوان اطلاعات و ویژگیهای اصلی محصول را به مخاطب نشان داد. نیاز نیست موضوع را خیلی سخت کنید، فقط کافیست با رنگبندی و تصاویر جذاب، اصل موضوع را به مخاطب بگویید
۷-بازخوانی کنید
پس از تولید محتوا برای توصیف محصول، آن را به دقت بخوانید تا اگر اشکال دستوری یا اشتباه املایی در آن دیده میشود، برطرف کنید. تاثیری که این خطاها در ذهن انسان میگذارند بسیار زیاد است تا جایی که حتی ممکن است آنها را از خرید محصول منصرف سازد.
جمعبندی
اگر میخواهید فروش خوبی در سامانه ما داشته باشید ،، باید برای فروش آن، دست به تولید محتوا برای توصیف محصول بزنید. قوانین تولید محتوا را بدانید تا بتوانید با کمک آن، مشتری جذب کنید.
در این مقاله سعی کردیم نحوه تولید و ارائه محتوا برای فروشندگان را بیان کرده و چند روش اصولی را بگوییم تا بتوانید محتوایی استاندارد و کاربرپسند تولید کنید.